توليد تخصصي سجاده فرش محرابي و فرش سجاده اي تشريفاتي




captcha


آمار مطالب

کل مطالب : 11
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 23
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 280
بازدید سال : 784
بازدید کلی : 9845
معرفی انواع رنگ های فرش مسجدی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم امروزه رنگ‌های فرش مسجدی که به صورت متداول بافته می‌شوند شامل 6 رنگ زیر می‌باشند:

رنگ سبز

رنگ آبی

رنگ قرمز

رنگ سرمه ای

رنگ قهوه ای

رنگ کرم

همانطور که می‌دانید در بافت فرش‌های ماشینی همواره محدودیت رنگ وجود دارد؛ امروزه دستگاه‌های بافت اتوماتیک فرش ماشینی معمولا دارای 8 رنگ و یا 10 رنگ هستند که این تعداد قابل تغییر نیست و هر شرکت بافنده‌ای نیز 8 یا 10 رنگ مخصوص به خود را دارا می‌باشد و اگر به فرش خود دقت کنید بیشتر از این تعداد رنگ نمی‌بینید.

رنگ سبز فرش مسجدی

رنگ سبز فرش مسجدی

می‌توان گفت که رنگ سبز فرش سجاده کاشان جزو پرفروش‌ترین رنگ‌ها می‌باشد و از جمله رنگ‌های فرش مسجد است که به صورت جدایی‌ناپذیر در زمینه و یا در حاشیه‌ی فرش به کار می‌رود. همانطور که می‌دانید و در رنگ پارچه‌ها و پرچم‌های مذهبی هم دیده‌اید، رنگ سبز یک رنگ محبوب اسلامی محسوب می‌شود.

اما باید توجه داشته باشید رنگ سبزی که به عنوان رنگ زمینه‌ی انواع طرح‌های فرش سجاده ای به کار می‌رود معمولا رنگ سبز یشمی یا رنگ سبز عربستانی می‌باشد که به اصطلاح چرک‌تاب‌تر هستند. رنگ‌های سبز روشن مثل سبز زیتونی برای رنگ فرش مسجدی مناسب نیست.

فرش سجاده ای آبی رنگ

بعد از رنگ سبز، رنگ آبی در بافت انواع فرش محرابی و فرش تشریفاتی مساجد و نمازخانه‌ها بسیار محبوب و دلنشین می‌باشد. همانطور که در کاشی‌کاری‌های اجرا شده بر روی دیوارهای مساجد هم دیده‌اید، رنگ آبی بسیار پرکاربرد بوده و به وفور در رنگ در و دیوارهای مساجد و امامزاده‌ها یافت می‌شود.

همانند رنگ سبز، هر رنگ آبی در بافت فرش سجاده کاشان کاربرد ندارد. پرکاربردترین رنگ‌های فرش مسجدی آبی رنگ شامل فرش آبی فیروزه‌ای و آبی کاربنی است که البته امروزه از آبی کاربنی هم کمتر استفاده می‌شود.

سجاده فرش کاشان رنگ قرمز

شاید بتوان گفت که رنگ قرمز بیش‌تر برای حسینیه‌ها مناسب است تا مساجد؛ چون در انتخاب فرش‌ها برای مساجد و امامزاده‌ها رنگ‌های آرامبخشی چون آبی و سبز بیش‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرند. رنگ‌های قرمز بسیاری در بافت فرش ماشینی به کار می‌رود که مهم‌ترین آن‌ها رنگ قرمز لاکی، قرمز روناسی و قرمز زرشکی می‌باشد.

در بافت فرش سجاده ای کاشان بیش‌تر رنگ‌های قرمز تیره چون قرمز زرشکی و روناسی کاربرد دارد.

سجاده فرش مسجدی سرمه ای رنگ

رنگ سرمه ای یا مشکی به ندرت در مسجد و نمازخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل آن هم شاید تاریک نشان دادن محیط و فضای مساجد است. ولی در هر حال از آنجاییکه کثیفی را کم‌تر نشان می‌دهد در برخی موارد هیات امنای مساجد ترجیح می‌دهند که این رنگ را انتخاب کنند.

پیشنهاد شرکت سبحان این است که به دلیل تیره شدن مسجد حتی‌الامکان رنگ سرمه ای را انتخاب نکنید و از رنگ‌های نزدیک به سرمه ای نظیر سبز یشمی و یا آبی کاربنی استفاده شود. رنگ سرمه ای در فرش ماشینی بیش‌تر مناسب فرش خانگی می‌باشد نه مسجد و نمازخانه.

سجاده فرش قهوه ای رنگ

در سال‌های گذشته رنگ قهوه ای بسیار در بافت فرش مسجدی کاشان کاربرد داشت ولی امروزه کم‌تر در بافت فرش‌های ماشینی (به خصوص فرش سجاده اکریلیک) به کار می‌رود و رنگ قهوه ای بیش‌تر در فرش‌های با نخ پلی‌استر دیده می‌شود.

از رنگ‌های قهوه ای معروف در فرش ماشینی می‌توان رنگ‌های گردویی، شکلاتی و نسکافه ای را نام برد که رنگ گردویی بیش‌تر در فرش مسجد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرش سجاده ای کاشان کرم

باید خدمت شما بگوییم که رنگ کرم به دلیل روشن بودن آن و نشان دادن کثیفی به هیچ عنوان در رنگ زمینه‌ی سجاده فرش مسجدی به کار نمی‌رود ولی رنگ کرم برای فرش‌های معمولی خانگی (12 متری و 9 متری) بسیار پرمصرف می‌باشد.

اما از آنجاییکه رنگ کرم مناسب مسجد و نمازخانه نیست از رنگ مشابه به آن در برخی موارد استفاده می‌شود که نمونه‌ی آن رنگ بادامی است. رنگ بادامی که نسبت به کرم قدری تیره‌تر است می‌تواند به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرد ولی با این وجود رنگ بادامی را هم برای مساجد پیشنهاد نمی‌کنیم و اگر رنگ روشنی را می‌‌خواهید انتخاب کنید همان آبی فیروزه‌ای جذاب‌تر خواهد بود.

سفارش سایر رنگ‌ها

به غیر از رنگ‌هایی که در بالا ذکر شدند رنگ دیگری در بافت فرش سجاده کاشان به کار نمی‌رود ولی با این تفاسیر اگر رنگ دیگری مدنظرتان بود، مانند رنگ یاسی یا زرد جوجه‌ای، باید طرح فرشتان با رنگ مورد نظرتان برای دستگاه‌های فرش خانگی با شانه و تراکم بالا طراحی شود که در این مورد باید با مدیریت فروش ما تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

چه رنگ فرش مسجدی را انتخاب کنیم؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌های فرش مسجدی، دو رنگ سبز یشمی و آبی فیروزه ای می‌باشد ولی رنگ مناسب فرش سجاده ای برای مسجد و نمازخانه و یا دیگر اماکن متبرکه، بیش‌تر به سلیقه‌ی افراد و یا حتی به فرهنگ و رسوم مردم آن منطقه بستگی دارد که چه رنگی را دوست دارند.

پیشنهاد ما این است که رنگ سجاده فرشتان را براساس رنگ دکوراسیون داخلی مسجد یا نمازخانه‌ی خود (به خصوص رنگ دیوارها) انتخاب کنید که نمای یکدستی در مسجد ایجاد شود و جدای فضای معنوی مکان متبرکه یک فضای چشم‌نواز هم برای نمازگزاران به ارمغان بیاورد.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین دیدن عکس و فیلم انواع فرش مسجدی به سایت کارخانه سبحان مراجعه کنید:

https://pariscarpet.com/ranghaye-farsh-masjedi/

تعداد بازدید از این مطلب: 189
موضوعات مرتبط: فرش مسجد ,
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قيمت فرش سجاده اي مسجد ( قيمت سجاده فرش مساجد و نمازخانه‌ها )

قيمت فرش سجاده اي مسجد يا قيمت سجاده فرش براي مساجد و نمازخانه‌ها همواره تحت تاثير چند فاكتور تعيين مي‌گردد.

هزينه‌ي فرش سجاده براي مساجد و نمازخانه‌ها را مي‌توان به دو قسمت اساسي تقسيم كرد:

هزينه‌هاي بافت يا توليد فرش سجاده‌اي

هزينه‌هاي پس از بافت فرش سجاده‌اي

كه در زير هر يك را به تفصيل توضيح مي‌دهيم:

جنس نخ سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد

جنس نخ، عامل مهمي در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد مي‌باشد. نخ به كار رفته در بافت فرش‌هاي سجاده انواع مختلفي دارد كه معمولا فقط دو مورد از آن‌ها در بافت فرش مساجد به كار مي‌رود:

نخ پلي استر: به اين نخ، نخ درصددار نيز گفته مي‌شود؛ نخ پلي استر بعد از مدتي مانند موكت كوبيده مي‌شود و سفت مي‌شود؛ اين نخ فاقد پرز مي‌باشد چون حالتي شبيه به پلاستيك دارد.

نخ اكريليك: نخ اكريليك نرمتر است (كه مناسب نمازگزاران مي‌باشد) و همچنين داراي دوام بيشتري است. اين نخ در مقايسه با پلي استر داراي پرز مي‌باشد.

نكته‌ي مهم: نخ اكريليكي كه در توليد سجاده ‌فرش‌ها استفاده مي‌شود، به صورت هيت ست شده (Heat set) مي‌باشد و تقريبا بدون پرز است.

جنس نخ سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد



http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%86%D8%AE-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg

تعداد شانه‌ي سجاده فرش

دو مورد متداول تعداد شانه در فرش‌هاي سجاده‌اي شامل 500 شانه و 700 شانه مي‌باشد.

به زبان ساده ‌بايد گفت كه هر چه تعداد شانه‌ي فرش بيشتر باشد، فرش داراي بافت ريزتري خواهد بود كه شبيه به فرش‌هاي دستبافت به نظر مي‌رسد و اصطلاحا آن‌ها را دستبافت گونه مي‌نامند.

تعداد شانه سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد



http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AC%D8%AF.jpg

ميزان تراكم فرش سجاده

به زبان ساده مي‌توان گفت كه هر چه تراكم فرش سجاده‌اي بالاتر باشد، فرش داراي فشردگي بيشتر و وزن بالاتري خواهد بود كه در نتيجه سجاده فرش عمر بيشتري خواهد داشت. پس هر چه شانه و تراكم سجاده فرش بالاتر باشد در نتيجه قيمت فرش سجاده اي مسجد نير بالاتر است.

تراكم سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد



http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF.jpg

با توجه به موارد ذكر شده جدول زير را مشاهده بفرماييد:

رديف شانه تراكم جنس نخ درجه كيفي

1 440 800 نخ درصددار B

2 500 800 صددرصد اكريليك B+

3 500 1000 صددرصد اكريليك A

4 500 1200 صددرصد اكريليك A

5 700 2100 صددرصد اكريليك A+

6 700 2250 صددرصد اكريليك A++

نكته‌ي مهم: خريداران بايد اين را در نظر بگيرند كه همواره مقدار بيشتري از متراژ مورد نياز بافته مي‌شود (چيزي در حدود 5 درصد) كه به اصطلاح “پرتي” ناميده مي‌شود.

پيشنهاد ما: با توجه به رفت و آمد زياد در مساجد (به علت پاخور بالا) و همچنين با توجه به بازخورد مشتريان سجاده فرش، پيشنهاد شركت فرش سجاده ثرياي كوير كاشان موارد 5 و 6 جدول بالا مي‌باشد كه از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است.

بررسي هزينه‌هاي پس از بافت فرش جهت تعيين قيمت سجاده فرش مسجد

1) هزينه‌ي حمل فرش از محل كارخانه تا محل مسجد يا نمازخانه‌ي مورد نظر

2) هزينه‌ي نصب و اجراي فرش سجاده شامل برش و دوردوزي

موارد بالا از جمله هزينه‌هايي مي‌باشند كه خريداران محترم (هيئت امناي مساجد) بايد در نظر بگيرند، اما شركت فرش سجاده‌ي ثريا كوير كاشان معمولا با توجه به متراژ و مسافت، بخشي از هزينه‌هاي پس از بافت (يا حتي كل هزينه‌هاي پس از بافت) را متقبل مي‌شود.

از آنجاييكه براي نصب و دوردوزي سجاده فرش بايد افراد كاربلد اين كار را انجام دهند، در واقع شركت ثريا كوير كاشان يك نصاب ماهر را جهت نصب فرش‌هاي سجاده مي‌فرستد و هزينه‌ي آن كاملا به عهده‌ي خود شركت خواهد بود.

چگونه از قيمت فرش سجاده اي ( قيمت سجاده فرش مسجد و نمازخانه ) مطلع شويم؟

قيمت فرش سجاده اي ثريا كوير كاشان با توجه به جنس نخ، تعداد شانه و ميزان تراكم سجاده فرش، براي هر متر مربع از 85.000 تومان تا 195.000 تومان مي‌باشد؛ البته در نظر داشته باشيد كه ما فرش سجاده زير قيمت 95.000 تومان را به شما پيشنهاد نمي‌كنيم به دليل اينكه از كيفيت خوبي برخوردار نيستند و سعي كنيد كه اگر قصد خريد پايينترين مبلغ فرش سجاده‌اي را داريد حداقل 95.000 تومان را انتخاب نماييد.

اما در نظر داشته باشيد كه قيمت فرش اصلا ثبات ندارد و جهت مطلع شدن از قيمت روز آن با ما تماس بگيريد؛ با توجه به انواع هزينه‌هايي كه در توليد سجاده فرش مساجد در بالا به آن اشاره شد، شما مي‌توانيد فرش سجاده‌ي مورد نظرتان را با توجه به جدول بالا انتخاب كنيد و از طريق راه‌هاي ارتباطي زير با ما تماس بگيريد و هنگام تماس با ما (تلفني و يا از طريق شبكه‌هاي اجتماعي) حتما 4 مورد زير را ذكر كنيد:

تعداد شانه‌ي فرش سجاده‌اي مورد نظر شما

تراكم سجاده فرش مورد نظر شما

متراژ محل مورد نظر شما (مسجد – نمازخانه – مصلي و …)

شهري كه مسجد در آن واقع گرديده

جهت آگاه شدن از قيمت فرش سجاده اي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي تلگرام، واتس اپ، سروش: 09133768144

جهت آگاه شدن از قيمت سجاده فرش از طريق تماس صوتي: 09133768144

جهت آگاه شدن از قيمت فرش مسجد و نمازخانه از طريق ايميل: sorayakavircarpet@gmail.com

تعداد بازدید از این مطلب: 472
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قيمت فرش سجاده _ ابعاد فرش سجاده اي

قيمت فرش سجاده اي:

قيمت فرش سجاده اي مساجد و نمازخانه ها با توجه به دو عامل عمده و مهم تعيين مي شود:

1. جنس نخ سجاده فرش: جنس نخ مهم ترين عامل براي تعيين قيمت فرش سجاده اي مي باشد؛ معمولا دو نوع نخ اكروليك و پلي استر در بافت سجاده فرش به عنوان نخ خاب به كار مي رود. نخ اكروليك و نخ پلي استر هر دو از الياف مصنوعي محسوب مي شوند.

نخ اكروليك به سبب شباهت به ويژگي ها و خاصيت هاي نخ پشمي به نخ پشمي مصنوعي معروف است؛ از جمله ويژگي هاي نخ اكروليك در سجاده فرش مي توان به انعطاف پذيري بالا، نرمي بيشتر و همچنين دوام و طول عمر بالاي آن اشاره كرد كه اين ويژگي ها باعث شده تا قيمتي به مراتب بالاتر از فرش سجاده با جنس نخ پلي استر داشته باشد.

نخ پلي استر تقريبا ارزانترين نخ مورد استفاده در نخ خاب فرش سجاده اي مي باشد. اين جنس نخ كاملا بدون پرز است ولي بعد از مدتي رفت و آمد كوبيده شده و حالتي مانند موكت پيدا مي كند.

2. تعداد شانه و ميزان تراكم فرش سجاده اي: به طور كلي به تعداد گره هاي در عرض سجاده فرش شانه مي گويند. به عنوان نمونه در يك فرش سجاده ي 700 شانه، در واقع در هر متر از عرض فرش، 700 گره بافته شده است.

به تعداد گره هايي كه در طول سجاده فرش وجود دارد، تراكم گفته مي شود. به عنوان مثال در يك فرش سجاده با تراكم 2250، يعني در هر متر از طول آن، به ميزان 2250 پود يا گره وجود دارد.

با توجه به تعاريف بالا مشخص است كه هر چه شانه و تراكم در فرش سجاده اي بالاتر مي رود، داراي بافت ريزتر، زيبايي رخ بيشتر و همچنين طول عمر بالاتري خواهد بود.

معمولا بالاترين و مناسبترين تعداد شانه براي سجاده فرش، تعداد 700 شانه مي باشد.

ابعاد فرش سجاده اي:

معمولا سجاده فرش ها به صورت رول بافته مي شوند؛ هر رول فرش مسجدي (هم فرش محرابي و هم فرش تشريفات غير محرابي)، به طور ثابت و استاندارد داراي عرض 1 متر و 25 سانتي متر است در حاليكه اندازه ي طول هر رول فرش سجاده اي به طول مسجد بستگي دارد و معمولا به سفارش مشتري يا مقدار مورد نياز مسجد بافته مي شود.

اگر بخواهيم فقط ابعاد يك سجاده فرش محرابي را مورد بررسي قرار دهيم، به صورت تك محرابي داراي طول ثابت 1 متر و 25 سانتي متر و همچنين داراي عرض ثابت 63 تا 64 سانتي متر خواهد بود.

فروش اينترنتي فرش سجاده اي براي مسجد و نمازخانه از كارخانه چگونه صورت مي گيرد؟

اولين قدم جهت خريد اينترنتي سجاده فرش، مشخص كردن متراژ دقيق مسجد و يا نمازخانه مي باشد كه در اين مورد اگر نياز باشد از طرف شركت كارشناساني را جهت بازديد و برآورد متراژ دقيق به محل مورد نظر اعزام مي كنيم.

مرحله ي بعد انتخاب طرح و رنگ مناسب براي مسجد و نمازخانه است كه خود شما با توجه فضاي داخلي مكان متبركه مي توانيد طرح و رنگ مناسب را بر گزينيد و همچنين ما با ارسال نمونه كارهاي انجام شده، شما را در بهترين انتخاب ممكن ياري مي كنيم.

در مرحله ي سوم شما مبلغي را به عنوان بيعانه پرداخت مي كنيد تا سفارش شما ثبت نهايي شده و وارد صف بافت شود؛ و در نهايت پس از بافت و تكميل، فرش سجاده اي به همراه نصاب به محل مورد نظر فرستاده مي شود تا علاوه بر نصب و اجراي سجاده فرش، تسويه ي كامل نيز صورت گيرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 369
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سجاده فرش كاشان

سجاده فرش تركيبي بي نظير از هنر و مذهب مي باشد كه به عنوان نوع خاصي از فرش هاي اسلامي در طول تاريخ طراحي فرش، بافته شده و رواج پيدا كرده اند.

در واقع اگر بخواهيم يكي از جنبه هاي عبادت در هنر اسلامي را نام ببريم، بي شك فرش هاي سجاده اي كه براي خواندن نماز در نمازخانه ها و مساجد مورد استفاده قرار مي گيرند را مي توان به عنوان يك نمونه ي برجسته قلمداد كرد.



به طور كلي از هر فرشي مي توان با هدف نماز خواندن استفاده كرد ولي آنچه كه سجاده فرش را از نظر شكل ظاهري و قالب برجسته و متمايز مي كند، به كار رفتن يك طاق محرابي و بيشتر، نقش و نگارهاي شمسه و اسليمي در آن است.

فرش سجاده با طرح كاملا يكپارچه و يكدست خود علاوه بر اينكه زيبايي منحصربفردي را به فضاي مساجد و نمازخانه ها مي دهد، تشخيص قبله را براي نمازگزاران تسهيل كرده و همچنين نظم و هماهنگي خاصي را به صفوف نماز مي بخشد.

قابل ذكر است كه با توجه به اينكه سجاده فرش ها با سفارش بافته مي شوند، بر اساس متراژ مورد نياز مسجد يا نمازخانه توليد مي شوند كه سطح زمين را كاملا پوشش داده و هيچ گونه فضاي خالي را باقي نمي گذارند.

از ديگر مزاياي فرش سجاده اي كه به صورت رول بافته و نصب مي شود، مي توان به جابه جايي راحت و شست وشوي ساده ي آن اشاره كرد.


فرش هاي سجاده را مي توان از نظر شكل ظاهري به دو دسته بندي كلي تقسيم بندي نمود:

1. سجاده فرش محرابي: همانطور كه مشخص است اين طرح فرش سجاده داراي يك طرح كلي محراب است كه گلدسته ها يا سر ستون هايي در هر دو طرف اين طاق محرابي وجود دارند؛ و در نهايت به عنوان تزيين آن، نقش و نگارهاي گل و بوته يا شمسه در داخل و خارج محراب، نقش بسته اند.

قبله چه صاف باشد و چه داراي زاويه باشد (كج باشد)، فرش محرابي بايد توسط نصاب متخصص كاملا رو به روي قبله نصب گردد. اين نوع فرش سجاده اي را هم به صورت موازي و هم به صورت شطرنجي مي توان نصب و اجرا نمود.

در واقع فرش محرابي محبوبترين و پرفروشترين نوع فرش سجاده مي باشد كه بيشتر براي مفروش كردن مساجد و نمازخانه ها به كار مي رود.

2. فرش سجاده تشريفاتي: در سجاده فرش تشريفاتي هيچ گونه نقش محرابي ديده نمي شود و به طور معمول در قسمت بالاي فرش تشريفاتي بافته شده براي مسجد، يك حاشيه جهت قرار گرفتن مهر نمازگزاران وجود دارد. نقش مايه ي اصلي به كار رفته در فرش سجاده اي تشريفاتي معمولا گل و بوته و همچنين اشكال هندسي و اسليمي مي باشد.

به طور كلي اگر بخواهيم كه سجاده فرش تشريفاتي را با فرش محرابي مقايسه كنيم، فرش بدون محراب پرتي كمتري دارد و همچنين نيازي نيست كه كاملا رو به روي قبله نصب و اجرا شود.

البته نوع ديگري از فرش سجاده هم وجود دارد كه به آن سجاده فرش يكپارچه گفته مي شود كه به دليل مشكلات زياد در جابه جايي و همچنين هزينه هاي بسيار بالا جهت بافت، نصب و اجراي آن، بسيار كم و با شرايط بسيار خاصي مورد استفاده قرار مي گيرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 286
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 0



عضو شوید


نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود